Menu

نوبت دهی و پذیرش

 

شماره های تماس جهت تعیین نوبت

شعبه قلهک( شمال و شمال شرق تهران؛ قلهک- جنب مترو قلهک- مرکز مشاوره روزنه (رهیار)
02188253229-09360695153

شعبه گیشا ( غرب و شمال غرب تهران؛ گیشا- جلال آل احمد- مرکز مشاوره شیوا)

02188253229-09360695153

 

شعبه صادقیه (غرب تهران؛ ضلع شمالی ایستگاه مترو صادقیه- مرکز مشاوره فرحبخش)

02188253229-093606951530

تلفن مشاوره ای هوشمند9092301369

خدمات تخصصی ما

مشاوره ازدواج
مشاوره
 پیش از ازدواج

مشاوره خانواده
درمان اختلالات روانی و رفتاری
مشاوره تحصیلی وکنکور
مشاوره شغلی

آموزش مهارت های زندگی

مشاوره کودک و نوجوان

بازی درمانی و افزایش خلاقیت در کودکان

خدمات ما در یک نگاه

مشاوره فردی
مشاوره
گروهی
ارزیابی هوش
روانشناس کودک
ارزیابی شخصیت
برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه عموم
برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه متخصصین

آموزش والدین
همکاری با مدارس
همکاری با مهدکودک ها
انجام پروژه های تحقیقاتی

مقالات خودکشی

برای تقویت اعتماد به نفس خود چه کار کنم؟

چه راه هایی برای تقویت اعتماد به نفس وجود دارد؟

مرکز مشاوره 0 24644 امتیاز مطلب: 5.0

چگونه اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم؟

آیا شما ضعف اعتماد به نفس دارید؟

آیا نداشتن اعتماد به نفس در زندگی زیان هایی را به شما متحمل کرده است؟

فکر می کنید برای اینکه اعتماد به نفس خود را تقویت کنید از کجا باید شروع کنید و به چه مهارت هایی نیاز دارید؟

در این مقاله راهکارهای عملی برای تقویت اعتماد به نفس آورده شده است که انجام این تمرین ها به طرزی شگفت انگیز می تواند اعتماد به نفس شما را تقویت نماید.

ناخن جویدن در کودکان

راهکارهایی برای کنترل ناخن جویدن در کودکی:

مرکز مشاوره 0 19880 امتیاز مطلب: 4.5

جویدن ناخن یا اونیکوفاژی یک رفتار مخرب موقتی و گاها طولانی مدت است که به همراه نشانه های اضطراب و نشانه هایی مانند کشیدن مو و آسیب زدن به پوست وبدن خود،ازسنین 2سال ویابالاتر شیوع پیدا میکند.

این رفتار اگر توسط والدین یامتخصصین اطفال درسنین پایین تر تحت درمان قرارنگیرد تبدیل به عادت رفتاری شده وتاسنین بزرگسالی هم ادامه ­پیدا میکند.

با فرزند لجبازم چه کنم؟ راه کارهایی برای مقابله با لجبازی در کودکان

راه کارهای مقابله با لجبازی در کودکان

مرکز مشاوره 0 32883 امتیاز مطلب: 4.3

با فرزند لجبازم چه کنم؟ راه کارهایی برای مقابله با لجبازی در کودکان

هنگامی که با لجبازی کودک روبه رو می شوید لازم است به 2 نکته توجه کنید:

1- آرامش خود را حفظ کنید، زیرا مهمترین الگوی تربیتی برای فرزندتان، نوع رفتار و حرکات خودتان است، اگر خودتان قادر به کنترل هیجانات تان نباشید چطور می توان از کودک این انتظار را داشت؟ بنابراین هیچ وقت کودک را مورد سرزنش، توهین و تنبیه فیزیکی قرار ندهید

راه حل های مواجهه با لجبازی:

1-   به کودک حق انتخاب بدهید.

2 - کیفیت رابطه تان را بهبود ببخشید.

3- از قصه و بازی کمک بگیرید.

4- قوانین خانوادگی تعیین کنید.

5- قاطعیت داشته باشید.

6- تا حد امکان از واژه« نه » استفاده نکنید.

7- در وضع قوانین خساست به خرج دهید.

8- الگوی مناسبی باشید.

خودشیفتگی؛ نارسیست | Narcissism

زندگی با همسر خودشیفته، نشانه ها و علائم؛ آیا شما با فردی خود شیفته زندگی می کنید؟ چگونه به خودشیفتگی فرد مورد علاقه ام پی ببرم؟

مرکز مشاوره 4 71613 امتیاز مطلب: 3.1

ویژگی های افراد خود شیفته:

 

1.شما از خانواده و دوستان خود جدا شده اید (منظور جدایی عاطفی و ارتباطی است).

2. سعی می کند شما را در برابر دیگران بی ارزش نماید.

 3.قوانین درباره شما اعمال می شود، نه او.

 4.به نظر او شما به اندازه کافی خوب به نظر نمی رسید.

5.برای مخالفت با فرد نارسیست هزینه بسیاری می پردازید.

6.آنها بسیار رقابت طلب هستند.

7.آنها از سکوت استفاده می کنند.

8.خواسته هایتان با سکوت روبرو می شوند.


فهرست نشانه های اختلال شخصیت خود شیفته (نارسیست):

 1-در مورد خود صحبت می کند و انحصار گفتگو را در دست می گیرد.

 2-هرگز در مورد شما سؤالی نمی پرسد، و اگر هم بپرسد گوش نمی دهد.

3-دستاوردها و استعدادهایش را بزرگ جلوه می دهد؛ متکبرانه و با تظاهر رفتار می کند.

4-به دنبال ستایش و تمجید مداوم است.

5-احساسات شما را نا

مشکلات زناشویی در بزرگسالان مبتلا به ADHD

بزرگسالان مبتلا به ADHD در صمیمیت، رابطه جنسی و تعاملات زناشویی خود نیز با مشکلاتی مواجه هستند. این افراد روابط کمتر رضایت بخشی را با شریک جنسی یا همسر خود گزارش می کنند و به احتمال بیشتری ممکن است در طول دوران ازدواج خود، روابط دیگری نیز داشته باشند. همچنین بزرگسالان مبتلا به ADHD بیشتر به بی ثباتی متمایلند و بیشتر احتمال دارد به خاطر مسائل جزئی رابطه شان را به هم بزنند.

مرکز مشاوره 0 53134 امتیاز مطلب: 4.1
اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی ADHD یکی از رایجترین اختلال های عصب  روان شناختی شناخته شده در کودکان و نوجوانان است. شواهد نشان می دهد نشانه های فزون کنشی/ تکانش گری در بزرگسالی کاهش می یابد، اما نشانه های نارسایی توجه معمولاً تا دوران بزرگسالی پایدار بوده و حتی ممکن است افزایش یابد. 
RSS
123456

مشاوره ازدواج

مشاوره تحصیلی

آموزش مهارت های زندگی

شرایط روانی و جسمی فرد خیانت دیده

شرایط روانی و جسمی فرد خیانت دیده

پس از تجربه خیانت چه اتفاقی برای فردی که مورد خیانت واقع شده است می افتد؟ و مهمترین تغییرات جسمانی و روانی در اینگونه افراد چیست؟

وضعیت روانی فرد خیانت دیده چگونه خواهد بود؟

وقتی فردی متوجه خیانت همسرش می شود نگاهش به دنیا تیره و تار شده و خود را فردی ساده لوح و خوش خیال تلقی می کند، ضربه روحی وارده به این فرد بسیار عمیق است.

اعتقادش به نظم و عدالت در جهان زیر سؤال می رود و به یکباره همه آن ارزش ها و کنترلی که برای زندگی اش متصور بوده محو و نابود می گردد. زیر فشار احساسات متناقض خورد شده و از خود می پرسد: نکند دارم دیوانه می شوم.

اما باید گفت تمام این احساسات و سرگشتگی ها عکس العملی واقعی و عادی است اگر غیر از این باشد جای تعجب دارد. بزرگ ترین تهدید برای بهبود روابط زناشویی « از دست دادن امید » است.

فرد از نظر روانی تا مدتی علاقه و اشتیاق به انجام فعالیت های سابق را ازدست می دهد تمرکز نداشته و اعتماد به نفسش به شدت کاهش یافته و احساس استیصال شدیدی دارد، خود را فلج و خالی از احسـاس می بیند.

یکی از سؤالات بنیادینی که ذهن فرد را به شدت درگیر می کند این است: اگر تو شریک زندگی ام، همان که تا به الان فکر می کردم نیستی، پس رابطه ما دورغی بیش نبوده است. بنابراین با این طرز فکر احساسی از پوچی گریبان گیر فرد می شود.

اگر وی در گذشته خود را فردی توانا، جسور، شوخ طبع، با محبت، گرم و دوست داشتنی و جذاب می دیده، اکنون خود را آدمی حسـود، تنـگ نظر ، بدبین و شکاک، تحقـیر شده، ترسیده، تنها، زشت و تندخـو می بیند و در نتیجه حس از خود بیگانگی به او دست می دهد و این حس زخم بسیار عمیق تری از خود خیانت بر جای می گذارد.

وقتی فرد حس استثنایی بودن را از دست می دهد و حس یکی بودن با همسرش مانند سرابی محو می شود نه تنها در جایگاه همسر بلکه در مقام پدر و مادر هم مأیوس و سرخورده شده و خود را بی ارزش دانسته و حس می کند چیزی نداری که حتی به فرزندانش ارائه کند.

بعضی افراد وقتی متوجه می شوند که مورد خیانت قرار گرفته اند احساس بی هویتی می کنند و در نتیجه هر کاری می کنند تا همسر خود را باز پس گیرند حتی به قیمت خوار و ذلیل کردن خودشان در واقع به دلیل شوک عاطفی وارده دست به رفتارهایی می زنند که منجر به خودانزجاری و تأسف می شود اما باید دانست که همه این کارها به دلیل رنج روحی است.

معمولاً ذهن برای محافظت از ما در برابر آسیب های احتمالی آینده خاطره دردناک کنونی را در خود حفظ کرده ، اگر از همسرتان جدا شوید این بی اعتمادی به روابط بعدی شما انتقال خواهد یافت و اگر با همسرتان بمانید، بی اعتمادی تان کم رنگ تر خواهد شد اما به کلی از بین نخواهد رفت.

 

وضعیت جسمانی فرد خیانت دیده:

وضعیت جسمانی فرد خیانت دیده چگونه خواهد بود؟

تغییرات فیزیولوژیک در سیستم اعصاب به دلیل ترشح آدرنالین و سایر هورمون های وابسته به تنش و به دلیل ترشح بیش از حد آدرنالین تحریک سیستم اعصاب سمپاتیک بدن این فرد مدام حالاتی از اضطراب و  بی قراری را تجربه میکند، خواب راحتی ندارد، مدام گوش به زنگ است  و از فرط فکر و خیال زیاد چیزی نمانده از پای درآید، مدام کابوس می بیند در بیداری زمان و مکان را فراموش میکند و زمان برایش دیر می گذرد.

 

چاپ
49678 به این مطلب امتیاز دهید:
3.2

8 نظرات مطلب "شرایط روانی و جسمی فرد خیانت دیده"

مهدی

سلام

دوست من دچار این مشکل شده و همسرش بهش خیانت کرده، به نظرتون من میتونم چه کاری براش بکنم؟


مرکز مشاوره

سلام

وقتتون بخیر دوست گرامی

به نظرم بهترین کاری که می تونید انجام بدین اینه که ارجاعشون بدین به یک مشاور خانواده و خودتون اقدامی انجام ندین زیرا با توجه به اینکه شما دوست هستین برخی از مسائل رو نمیشه و نباید مطرح کرد اما سعی کنید همراه خوبی براشون باشید یعنی بدون اینکه قضاوتشون کنید یا تجویزی کنید باید به حرف هاشون گوش بدین.

اما به طور کلی مشاوره خانواده در این زمینه می تونه کمک کنه بدلیل اینکه مشاوره در زمینه خیانت و مسائل زناشویی بسیار امری تخصصی است و نیاز به تجربه داره.


فیروزآبادی

سلام ممنونم از مطالب مفیدتون.

سوالی داشتم.

این ادمهایی که خیانت میبینن و شکست عشقی میخورن بعد از عمد میرن با یکی رابطه میگیرن که اون بلایی که سر خودشون اومده رو سر یکی دیگه هم بیارن. اسم علمی این بیماری روانی چیه؟

****************

جواب:

سلام دوست گرامی وقت شما بخیر

در حقیقت این یک بیماری روانی نیست بلکه یک شیوه ی حل مسأله غلط هست که توسط فرد به کار گرفته میشه اما مشکل فرد رو پیچیده تر میکنه. پس از بروز خیانت توسط یک زوج باید یک مشاور خانواده و نه هر متخصص دیگری وارد این رابطه شود و به زوجین کمک نماید تا رابطه شون رو بررسی کنن و نقاط مثبت و منفی رابطه شون رو ببینن و در نهایت باید مهارت تصمیم گیری و حل مسأله یاد بگیرن تا مشکل رو برطرف کنن و نباید دست به اقدامات جبرانی و احساسی بزنند.


ثریا

سلام فردی به خواستگاری من اومده که ۵ سال پیش مورد خیانت همسرش واقع شده و متارکه کرده بنظرتون ازدواج با مردی که احتمالا بدبین شده درسته

***************************************

با سلام

دوست گرامی به هر حال ایشون یک انسانه و میتونه دوباره ازدواج کنه، ازدواج با چنین فردی هم مشکلی نداره و درسته البته به شرطی اینکه سایر شرایط هم درست باشه بنابراین به نظرم شما و ایشون باید حتماً به یک مشاور ازدواج مراجعه کنید تا موارد دیگری که میتونه بسیار مهم باشه توسط یک متخصص بررسی و در نهایت جمع بندی بشه


نیایش

شوهرم بهم خیانت کرده بهش زنگ زدم دختره از قصد جواب داد ک صداشونو بشنوم کلی جیغ زدم مامانم گوشیمو ازم گرفت صداشونو شنید اخرم قش کردم به بیمارستان رفتم الان خانوادش و همسرم میخوان ک بهشون یه فرصت بدم بابام ازم خواهش کرد این یه بارو ببخشم ولی صداشون تو گوشمه دارم اذیت میشم حالم خیلی بده نمیدونم باید چیکارکنم دلم حتی خودکشی میخواد *********************************

جواب: سلام وقتتون بخیر امیدوارم سالم و سلامت باشین

دوست عزیز لازمه که با کمک یک متخصص زندگی زناشویی تون رو دوباره مرمت کنین خودتون به تنهایی چنین کاری نکنید، یادتون باشه زندگی تون خراب شده چون کمک حرفه ای نگرفتین، الان هم با همسرتون قرار بذارین که یه دوره ای به طور منظم به یک خانواده درمانگر مراجعه کنید.

در مورد افکار خودکشی هم که دارین ازش ساده نگذرین و حتما به یک روانپزشک مراجعه کنید این اصلاً طبیعی نیست که به خودکشی فکر کنیم.

میتونین با مرکز مشاوره ما تماس بگیرین


مهدی

عالیه.ی سوال من با ی دختری آشنا شدم الان مدتی هس باهمیم خانوادها هم میدونن وتازگیا فهمیدم قبلن با کسی دگ بوده ک اون شخصو میشناسم دوسمه وبا ایشون رابطه داشته .الان موندم چیکار کنم ی روز میگم برم خواستگاری روز بعدش پشیمون میشم .احساس گناه میکنم راهنماییم کنین لطفا *******************************

جواب: دوست گرامی فعلا با این ابهام و شک و تردیدی که دارید باید دست نگه دارید و ابتدا باید موضع خودتون رو مشخض کنین، لازمه در این مورد صددرصد اطمینان داشته باشین و بعد اقدام به خواستگاری کنید، پیشنهادم به شما یکی دو جلسه آموزش و مشاوره پیش از ازدواج هسیت


امیرحسین

سلام

زن من که البته از خانواده مذهبی و متدین هم بود بعد از ۱۲سال زندگی مشترک بهمکاری یکی از به اصطلاح دوستانم خیانت کرد .البته کاملا واضح بود چون توسط زن همون آقا لو رفتن و هنگام رابطه جنسی تو یه باغی با پلیس مواجه شدن.اولش برام سخت بود زیاد چند ماه تو اتاقم بودم و کابوس می‌دیدم.فکر هر کاری رو میکردم حتی خودکشی بیشترین راهکار بود برام اما یهو به این فکر کردم که چرا من باید ناراحت باشم مگه من خیانت کردم،مگه من اشتباه کردم،اون رفته مثل یه آشغال بی ارزش پست آرین کار رو انجام داده،خوشحال شدم از اینکه خداوند دستشون رو رو کرد،و اینجوری دقیقا دو تا موجود کثیف و بی ارزش رو از زندگیم کشید بیرون.فهمیدم ارزشم خیلی بالاس که کائنات نگذاشت بیش از این زندگیم تحت شعاع این کثافت کاری قرار بگیره و در اصل درحال پاکسازیه زندگیم بود.

خدارو شکر میکنم و باز خدارو شکر میکنم

**********************************************************

سلام دوست گرامی

کاملا درسته به هر حال در هر رابطه ای ما فقط 50 درصد تأثیرگذار میتونیم باشیم و باید طرف مقابل هم برای این رابطه تلاش کنه و اگه نکنه یعنی در اون رابطه با تمام وجودش حضور نداره،

به هر حال خوشحالم گه بعد از این اتفاق تلخ تونستین سازگاری تون رو به دست بیارین


امیرحسین

گمونم همه باید اینو بدونن

اگه روزی معلوم شد که داره بهت خیانت میشه باید خوشحال باشی که مسئله آشکار شده و درست تصمیم بگیری خودکشی بخاطر یه موجود بی لیاقت و بی ارزش معنی نداره.زندگی در جریانه خیلی هم زیباس.

اگه درست فکر کنید می‌بینید با پاک کردن خیانت کار از زندگیتون و از فکرتون میتونید چه زندگیه بهتری رو ادامه بدید.وقتی این مسئله فاش میشه خوشحال باش که تو بنده برگزیده خدا هستی که نزاشت زندگیت بیش از این تلف بشه خوشحال باش که فهمیدی اشتباهت رو در انتخابت.خوشحال باش که خدا با توست.

***************************************************************

کاملاً در سته

بسیار عالی

در ضمن پیشنهادی که ما به عنوان مرکز مشاوره داریم این هست که بعد از یک شکست عاطفی بهتره فرد به تنهایی بار این شکست رو به دوش نگیره و از کمک یک متخصص استفاده کنه بنابراین برای درمان خیانت زناشویی و اختلالات مرتبط و پیامدهای ناخواسته ای که داره حتماً از کمک یک مشاوره با تجربه استفاده کنین در این زمینه مرکز مشاوره روان آوا هم با متخصصانی که داره میتونه در خدمت شما عزیزان باشه

لطفا برای ارسال نظر وارد سایت شوید یا ثبت نام نمایید

x
soap2day